Pământul e plat sau e rotund?

Pământul e plat sau e rotund? Aș spune că asta e o întrebare care a bântuit secolul XXI, dar este o întrebare care a chinuit o lume întreagă, din momentul în care și-au dat seama că suntem undeva. Și acum poate mulți ar spune că este ceva ce deja nu se mai discută, că s-a demonstrat deja cu poze satelit că Pământul e rotund și cam asta e toată povestea. Dar dacă totul nu e așa cum credem noi? Trăim de asemenea în secolul tehnologiei, deci orice imagine ar fi putut fi prelucrată pentru a manipula oamenii și pentru a-i face să creadă ceva anume.


Personal, la acest moment, cred că Pământul nu este plat, însă am totuși și câteva îndoieli. Până la urmă, nu am văzut nimic cu ochii mei, așadar, până atunci, am tot dreptul să mă îndoiesc de asta. Am găsit recent un studiu care argumenta, din punctul de vedere al autorului, bineînțeles, de ce este de fapt plat Pământul și nu rotund. Articolul spunea că întotdeauna orizontul se vede plat, indiferent de unde (din avion, de la mare, etc.), ceea ce este destul de adevărat. Teoretic, la o distanță atât de mare, ar trebui să se vadă o curbă, cât de mică, pe care o face Pământul, ceea ce, nu se observă. Un alt punct de vedere era viteza cu care se învârte Pământul în jurul axei sale în 24 de ore (mai exact 23 de ore și 56 de minute), adică 1.675 km/h sau 465 m/s, ceea ce este imens. Cum de nu simțim nimic la această viteză? Aș fi tins să cred acest lucru, însă, există o explicație: Pământul se învârte în jurul axei sale cu o viteză constantă, iar noi ne mișcăm odată cu el, atmosfera noastră la fel, deci nu percepem această mișcare. Este exact ca atunci când zburăm cu avionul, indiferent dacă îți desfaci centura sau nu, totul va fi la fel (excepție fac turbulențele, dar aia e altă poveste). Corpul tău are aceeași viteză ca și avionul, deci acesta nu ar percepe mișcarea dacă nu s-ar uita pe geam. Și pentru că veni vorba de avioane, articolul spunea de asemenea că acestea ar putea ieși din atmosferă dacă Pământul ar fi sub formă de sferă, atâta timp cât nu se modifică permanent direcția acestuia. Nu știu ce să cred despre acest lucru pentru că nu am cunoștințe în ceea ce privește pilotajul, însă ar putea fi și acest lucru corect, la fel cum de altfel, ar putea fi total greșit.


Să presupunem că tragem cu un pistol în aer (așa cum preciza respectivul articol), asta nu ar însemna, dacă Pământul este sferic, că acesta ar trebui să aterizeze, după un calcul grosier, la aproximativ 670 de metri în direcția opusă. Răspunsul este nu, având în vedere explicația pe care am dat-o mai sus: Pământul, persoana care trage glonțul, atmosfera cât și glonțul în sine, se mișcă odată cu Pământul, pe lângă viteza la care pot ajunge individual (omul și glonțul). Nu știu cât de corectă este această explicație, ba chiar există posibilitatea să fie 100% incorectă, iar principiile fizice după care se ghidează să fie și ele simple invenții, însă mi se pare mai demonstrabil în acest fel. Mie îmi pare mai logic. Același articol menționa că apa ar fi într-o continuă mișcare și la fel și aerul, iar la acea viteză și având în vedere curbura, păsările și peștii nu și-ar putea dezvolta activitatea normal, așa cum o știm noi, ar fi chiar imposibil. Nu știu ce să cred despre asta, apa oceanelor este oricum într-o continuă mișcare, însă această teorie este discutabilă. Cât despre păsări, cred că este legat tot de modul în care totul este deja în mișcare, odată cu Pământul, pe deasupra, acestea zboară mult prea jos pentru a se lua în calcul ieșirea din atmosferă.


Am citit aceste teorii și mi-am pus câteva întrebări, am ajuns la concluzia că tot ce am menționat mai sus este discutabil, însă este ceva ce totuși nu pot să cred, și nici un principiu matematic/fizic, sau nici o idee nu îmi va schimba părerea. Să spunem, că Pământul este plat. Ce se întâmplă cu soarele? Este plat și el? Articolul spunea că soarele este ca o lanternă care se învârte deasupra noastră, ceea ce nu spunea este că, învârtindu-se circular deasupra noastră și acoperind în permanență o zonă a planetei, diferită, un punct, mijlocul va fi în permanență luminat, ceea ce este bineînțeles absurd, mai ales pentru că centrul ar fi chiar polul nord, unde 6 luni pe an este întuneric.  Mi se pare că lucrurile se contrazic. Dar, să spunem că Pământul este plat, însă totuși soarele nu. Asta ar însemna că suntem singurii pe care îi luminează, asta bineînțeles dacă nu există o planetă deasupra lui, așezată invers, și două în lateral, unde este veșnic zi și cam atât. Celelalte planete unde sunt? Nu există? Eu sunt convinsă că într-un fel sau altul există. Să spun că suntem singura planetă și avem și propria minge de foc care ne încălzește și luminează ar fi o ipocrizie și o superficialitate, pentru că e clar că nu suntem singuri. Poate tot ce știm este de fapt o minciună, absolut tot, însă ceva, sub o formă sau alta există.

Cred că Pământul este rotund, dar asta nu înseamnă că nu ar putea fi plat. Lucrurile nu sunt demonstrate 100% și nici nu vor fi, iar până să văd cu ochii mei, o sa cred orice despre forma Pământului. De altfel, imaginea din spațiu ar putea fi o iluzie ce creează ochiului impresia de sferă. Nu e nimic clar și niciodată nu va fi, deci nimic nu e imposibil, însă nimic nu e nici posibil. Totul e relativ, inclusiv noi și existența noastră.

Câteva link-uri:

Știnnțaonline.ro
Descoperă.ro
Soundofscience.info
Wikipedia.org
Livescience.com

(Și citatul :))) )

Creativity is intelligence having fun.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

„Știu că nu știu nimic, și nici măcar asta nu știu.”

Noi nu putem opri timpul, dar nici el nu ne poate opri pe noi

Noi și timpul - o răstălmăcire a haosului