Ce spune lumea? Teama de a fi tu...

Ne este frică, constant, de tot ce e în jurul nostru și de cele mai multe ori nu vrem să recunoaștem acest lucru. Ne e teamă să mărturisim ce simțim, să ne eliberăm, să ne bucurăm și să plângem, pentru că am putea fi văzuți diferit. Ne e frică să nu pierdem oameni dragi mai tare decât ne e frică să nu rămânem fără aer și nu o să o recunoaștem niciodată. Niciodată cu voce tare, cel puțin. Ne e frică să ne manifestăm pentru că știm că există cineva care ne va judeca. Ne e frică și defapt nu ar trebui să ne fie. Oamenii din jurul nostru sunt simpli pioni. Noi modelăm totul. Fiecare are lumea lui, în care poate primi o singură persoană și împreună pot deveni conducătorii acelui regat, în cel mai bun caz. Dar atât. E simplu și e complicat în același timp.


Involuntar, ne-am construit ziduri în jurul inimii, al sufletului, al minții, ne-am încătușat și întemnițat singuri și am devenit sclavii propriului tărâm, propriei persoane. Am devenit cei mai mari dușmani ai noștri și în permanență avem impresia că suntem singurii în această situație. Totul în jur ne pare perfect, dar nu putem vedea norii și fulgerele ce lovesc necontenit alte persoane, din cauza zidurilor noastre și zidurilor lor. Am ajuns la concluzia că totul în jurul nostru e nenatural. E doar piatră și e vina noastră (și bineînțeles, nu mă refer la construcții). Mi-a luat destul de mult să realizez că este okey să fii tu, că toți oamenii răutăcioși pe care îi întâlnești sunt doar persoane care vin, trec și te fac mai puternic. Am ajuns la concluzia că suntem distruși cu toții. Mă uit în jur și văd oameni triști, neîncrezători, care preferă să renunțe decât să continue. Sunt oameni care zâmbesc și râd mereu, care acționează agresiv sau care sunt prea duri cu ei, și toate sunt manifestări ale aceluiași sentiment, TEAMA, de oameni, de lume, de ei înșiși.


Am tot auzit fraza ce spune lumea?, de la atât de mulți oameni, încât mi s-a acrit. Ajungem să trăim după principii ca acesta, și e foarte aiurea. Oamenii sunt crescuți astfel și devin superficiali, mediocri. Nu cred că poți să depășești vreodată bariera mediocrității, dacă nu îți permiți să gândești singur, nu contează ce spun ceilalți. N-a contat niciodată și nici nu o să înceapă să conteze peste noapte. Lumea se învârte după niște vorbe (dacă pot să le zic așa) precum: ce e bine, ce e rău, ce e frumos, ce e urât, ce e decent, ce e indecent, ce e corect și ce e incorect (etc. cred că ați prins ideea). De ce trebuie să ne ghidăm viața după ce e în orice fel spus de altcineva? De ce să trăim crezând că ce facem e greșit? Doar pentru că așa spun alții? Să fim serioși, chiar cred că putem să gândim și singuri. Putem defapt să facem orice, atâta timp cât ne dorim cu adevărat acel lucru.


Mi se pare foarte aiurea că oamenii încă nu au curajul să îți spună în față niște lucruri, că se ascund după scuze și niște explicații jalnice și atunci când sunt supărați tot ce fac este să arunce vorbe și să acuze fără nici un motiv. Și faza cea mai nasoală este că toți facem asta, într-o mai mică sau mai mare măsură. Și acum vă întrebați probabil ce e cu acest articol în care vorbesc de toate și nimic per ansamblu. Ei bine, mă gândeam la toate astea, la cum oamenii sunt atât de limitați, de superficiali, la faptul că așteptăm să ne pice din cer ce merităm, când răspunsul e fix sub nasul nostru. Probabil, încă sunteți confuzi. E greu de explicat. Mă declar un observator neutru, prea implicat, poate. :))) E ciudățel. :)) Oricum, bănuiesc (sau măcar îmi place să cred) că nu sunt singura care a observat acest fenomen. Ideea este că ar trebui să nu luăm în considerare ce spun ceilalți, să ne lăsăm ghidați, manipulați, pentru că de fapt despre asta e cam tot. Uitați-vă în jur. Panouri, afișe, totul. E manipulare sub diverse forme. Și e okey. Face parte din viața noastră, dar asta nu înseamnă că tot ce zboară se mănâncă. Eu zic că ar trebui să privim totul și altfel, nu putem doar să acceptăm ordine și să fim ca niște roboței teleghidați. Suntem ființe cu creierul mai mare decât o alună, nu putem efectiv să rămânem pe veci la rangul de preistorici. Ce încerc să spun este că suntem prea superficiali, prea ușor de manipulat, prea creduli, trebuie să învățăm să fim noi, indiferent de ce spun ceilalți. Să iertăm, să nu uităm și să trăim după cum ne dictează nouă inima, nu după cum ne spun alții, nu după părerile altcuiva, trebuie să încercăm, să riscăm și să luptăm și nu în ultimul rând să iubim, pentru a rămâne oameni.

Cred că tot ce am spus e destul de ambiguu și cel puțin un pic ciudat, dar e o părere, o idee, o opinie legată de ceva ce mi se pare că se petrece în jurul nostru. :)))

(Și bineînțeles, citatul ^^)

If you want to conquer fear, don't sit home and think about it. Go out and get busy.

Comentarii

  1. Stegozaurul avea creierul cât o nucă și era foarte inteligent. Tot respectul pentru ființele care au creierul cât o nucă :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cât de frumos și adevărat! Sincere felicitări, Bia! <3

    RăspundețiȘtergere
  3. Consider ca in sine textul este un cliseu. Se aud multe voci, mai ales printre internauti, care trateaza acest peisaj al naturii umane cu o oarecare lipsa de respect fata de cititor. Poate ca suna dur cand spun asta, dar avand in vedere ca ne expunem opiniile si viziunile noastre tot mai des intr-un mod deschis catre un public pe care noi il consideram in cazul de fata temator, superficial si lipsit de autenticitate, probabil ca ar trebui sa tinem cont ca noi insine trebuie sa fim un exemplu pentru ceea ce sustinem, altfel dispare credibilitatea.

    Deci textul de fata si orice alt text de acest gen, isi pierd valoarea tocmai prin lipsa autenticitatii si prin prisma caracterului temator si superficial. Este un cliseu pentru ca sunt mult prea multe voci care, la fel, disputa laturi ale naturii umane fara sa aduca solutii pentru problemele ridicate. Lipsesc argumentele, explicatiile, exemplele sau chiar modelele care sa ofere cel putin o directie spre practica rezolvare a lipsurilor noastre. Mai concret, ar fi excelent daca ai putea sa ne spui de ce s-a ajuns sa fim superficiali si tematori, de ce nu suntem noi insine? Cum putem regla asta in viata de zi cu zi? Ce actiuni trebuie sa fac ca sa dezvolt obiceiurile si comportamentele dorite? Evolutionist, istoric, biologic...indiferent de abordare, e mai bine sa ai una decat sa nu ai. Intr-adevar, e un pas important constientizarea problemei, dar e numai pe jumatate constientizata daca nu ii gasim originea si va ramane un cliseu permanent daca repetam asta la infinit.

    De asemenea, cred ca ar fi bine sa incerci sa particularizezi mai mult anumite idei, cum ar fi cea legata de faptul ca ne ghidam viata dupa ce spun altii sau in functie de ce altii considera ca e bine sau rau. Inteleg unde bati, dar e superficial dezbatut si cel mai probabil nu incrementeaza cu nimic ceea ce multi dintre cititori cunosc deja. De exemplu, unii oameni au o expertiza mai buna intr-un anumit domeniu decat altii si s-ar putea sa gasesti util sa ii urmezi pe cei cu experienta mare si cunostinte vaste, tocmai pentru a nu repeta greselile facute de ei. Daca nu am tine cont de istorie si de actiunile altora ar trebui sa o luam de la zero de fiecare data si am bate pasul in loc. Deci, tindem sa imprumutam gandiri, idei, comportamente de la cei din jur din diferite motive, dar mai ales ca sa supravietuim si sa evoluam. Intr-adevar, sunt de acord ca ne ghidam prea mult dupa altii, dar nu o sa intru mai tare in subiect si nu imi voi expune parerea aici (in ceea ce priveste efectul de turma, disparitia autenticitatii sinelui, originalitatii, creativitatii sau a inovarii) pentru ca m-as abate si de la scopul comentariului, dar si deoarece cred ca asta ti-ar reveni tie sa faci cu mai multa atentie.

    Bineinteles, nu datorezi nimanui nicio explicatie clara sau suplimentara in articolele tale, dar atunci consider ca va fi firesc sa accepti ca ele sunt fara nicio pretentie. Nu te cunosc, am ajuns intamplator aici, ma bucur ca scrii si te incurajez sa faci asta mai departe. Considera ceea ce am scris mai sus un feedback, nu lua personal.

    P.S. Eu as schimba fontul pentru ca cel curent nu este lizibil si da mari batai de cap cititorului. M-as indrepta spre un font din familia "Sans Serif" (adica cele fara codita la marginile literelor), unul clasic. Cele 'sans' sunt recomandate pentru pagini web, iar cele 'serif'' (cu codita) sunt recomandate pentru tiparit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Am citat mai jos niste fragmente care mi-au atras atentia cel mai mult referitor la ce am zi mai sus.
      ____________________________________________________________________________
      "De ce trebuie să ne ghidăm viața după ce e în orice fel spus de altcineva? De ce să trăim crezând că ce facem e greșit? Doar pentru că așa spun alții? Să fim serioși, chiar cred că putem să gândim și singuri. Putem defapt să facem orice, atâta timp cât ne dorim cu adevărat acel lucru."

      "Ei bine, mă gândeam la toate astea, la cum oamenii sunt atât de limitați, de superficiali, la faptul că așteptăm să ne pice din cer ce merităm, când răspunsul e fix sub nasul nostru."

      "Ce încerc să spun este că suntem prea superficiali, prea ușor de manipulat, prea creduli, trebuie să învățăm să fim noi, indiferent de ce spun ceilalți. Să iertăm, să nu uităm și să trăim după cum ne dictează nouă inima, nu după cum ne spun alții, nu după părerile altcuiva, trebuie să încercăm, să riscăm și să luptăm și nu în ultimul rând să iubim, pentru a rămâne oameni."

      Ștergere
    3. Hmmm... Apreciez tare mult comentariu tău, și nu, nu o voi lua personal. De asemenea, probabil voi „ajusta” fontul, ca să spun așa, destul de curând, pentru că sunt de acord. Totuși, trebuie să precizez că nu îmi consider publicul „temător, superficial și lipsit de autenticitate” și nu asta am încercat să transmit prin acest articol, sub nici o formă, ci doar să prezint o situație curentă cu (,) care probabil se confruntă mai multe persoane. Legat de a nu repeta greșelile făcute în istorie, da, ai dreptate, nu este în regulă să le repetăm și să ne învârtim în permanență în același cerc, însă, și aici îmi dau seama că e greșeala mea și mi-o asum, eu nu am precizat acest lucru, deși nu la acest lucru mă refeream. Iar cu supraviețuirea este același lucru.
      Mulțumesc oricum tare mult, orice comentariu și părere cu privire la ceea ce scriu mă ajută să cresc și să mă perfecționez. :)))

      Ștergere
  4. Hm.. Eu zic ca depinde de fiecare persoana. Nu cred ca tuturor le este frica, dar cu siguranta le-a fost. Este in regula sa-ti fie frica de gura lumii. Fara sa simți frica, nu poti stii ce e curajul.
    Cat despre citat.. Foarte bine ales

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc mult. Absolut. Depinde de fiecare, însă nu cred, sincer, așa cum ai spus și tu, că există cineva căruia să nu-i fi fost frică măcar o dată.^^

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

„Știu că nu știu nimic, și nici măcar asta nu știu.”

Noi nu putem opri timpul, dar nici el nu ne poate opri pe noi

Noi și timpul - o răstălmăcire a haosului