Ce sunt visele?

Cu toții avem vise, de tot felul, cu ochii deschiși, cu ochii închiși. Într-un fel, am putea spune că totul depinde de aceste vise. Suntem într-o continuă fugă toată viața după anumite idealuri, iar zilnic, inconștient, fugim după acele vise de noapte. Așteptăm să mergem la culcare, și dacă somnul nu a devenit o pasiune, atunci îi găsim un scop odată cu visele ce apar sau nu, în ciuda faptului că acestea nu sunt echivalentul unui somn liniștit, oricât de frumoase ar fi ele defapt. 


Ce înseamnă visele per ansamblu? Ei bine, visele sunt o formă de imaginație involuntară cu conținut de material inconștient și experiență subconștientă constând dintr-o succesiune de imagini, sunete, idei, emoții și alte senzații care apar, de obicei, în timpul somnului, dar mai ales în cazul tipului de somn în care ochii se mișcă (conform Wikipedia). Totuși visele sunt ceva ce așteptăm sau ceva ce ne chinuie, ce ne fac confuzi, ne sperie sau ne fac să ne uităm peste umăr de fiecare dată când suntem singuri. M-a fascinat întotdeauna ideea și ceea ce mi se pare cel mai interesant este cum arată visele, dacă pot să spun așa. Nu știu dacă așa e la toată lumea, dar atunci când visez, mă simt ca un fel de narator al unei povești. Văd totul de undeva de sus, din lateral sau din spate, de parcă m-aș uita la film. Pot să schimb ce se întâmplă, dar doar relativ și de cele mai multe ori prefer să văd ce se poate întâmpla. E ca și cum mă plimb printr-o pădurice, cu multe cărări ca în Vrăjitorul din Oz, și fiecare cărare reprezintă un drum spre un nou loc necunoscut, o parte din persoana mea pe care nici măcar eu nu am descoperit-o încă. Eu așa simt. Un alt lucru foarte interesant este că de cele mai multe ori, visele reflectă ceea ce simțim, și fiecare sentiment pe care îl trăim în această stare de semi-conștiență este de fapt oglindirea a ceea ce ni se întâmplă în realitate. Sunt ca un semnal de alarmă, pentru a ne face să realizăm ce simțim defapt legat de lucrurile care ne fac confuzi sau care ne frământă, sau pur și simplu creionează dorințe ascunse ale sufletului nostru, asta bineînțeles, doar unele dintre ele. Sunt foarte multe vise fără nici un sens, care sunt cauzate doar de oboseală, deci nu orice vis poate fi interpretat. Nu sunt genul de persoană care a visat ceva și caută pe google semnificația, sau diferite interpretări. Îmi place să analizez cum m-am simțit în vis și să fac legături cu realitatea, dacă se poate, iar dacă nu, ei bine poate ar trebui tratate ca niște simple vise și atât. Un alt exemplu legat de cum visele reflectă ce simțim ar fi visele care implică durere fizică. Teoretic, nu simți nimic dureros care să aibă legătură cu visul, dar cel mai probabil, în timp ce dormi, te lovești sau ceva asemănător, iar durerea transmisă în vis este reacția organismului de a se apăra, ceea ce probabil era foarte logic, dar așa ca idee. :)))


Privind dintr-o altă perspectivă, ce ar mai putea reprezenta visele? Eu le asociez cu ceva între viață și moarte, pentru că nu ești într-o stare de 100% conștiență. Da, organismul funcționează normal, însă dacă nu există visele care să te facă să-ți conștientizezi existența, nu realizezi ce se întâmplă cu tine, de ce și cât timp trece pe lângă tine. Îmi imaginez că visele sunt un fel de detașări ale sufletului și minții de trup. Ești blocat într-un univers paralel, întunecat, în care nu știi că exiști, în care totul se profilează diferit față de cum ești tu obișnuit, și în care ai control în aceeași măsură în care nu ai. Poți să te miști, dar doar dacă este o reacție strict necesară a corpului, însă nu poți să te gândești la ce vrei tu. Nu poți să faci o analiză completă a ceva, și deși simți diverse lucruri prin intermediul viselor, nu simți exact ce ai simți în realitate, ceea ce e de altfel absolut normal. Până la urmă totul este în imaginația ta.

Un alt lucru interesant este că visăm în fiecare noapte, însă nu suntem capabili să ne amintim decât 10% din ce am visat și de multe ori, dacă ne amintim nu e de lungă durată, asta dacă nu e ceva ce ne-a marcat în vreun fel, iar fețele oamenilor din vise, asta dacă le poți vedea, sunt fețele persoanelor pe care le-ai văzut în realitate, trecând pe stradă pe lângă tine, sau oriunde și pe care creierul tău le stochează ca într-o bază de date, folosind apoi ce pare că se potrivește cel mai bine în viziunea ta cu ideea unui anumit tip de persoană. Mai exact, creierul uman nu este capabil să creeze chipuri, însă este capabil să le memoreze, inconștient, creând impresia că nu am văzut acele persoane niciodată.

Mai există totuși și alte tipuri de vise. Cele care se repetă, de exemplu. Mereu m-am întrebat, de ce? Sau visele care par a fi continuarea altor vise. Am tot căutat un răspuns și într-un final am găsit ceva cu (,) care sunt de acord: era un studiu psihologic care afirma că visele care se repetă sunt cauza stresului, unor traume sau a unor neliniștiri sufletești profunde. Mi se pare chiar o reacție normală a organismului, de eliberare, la astfel de trăiri interioare.

Oricum, subiectul e foarte interesant, zic eu, mai ales modul în care fiecare persoană se vede în vis și cum percepe totul, deși nu e totul de profunzimea altor subiecte despre care se poate discuta și mai mult. Sunt curioasă voi cum vedeți visele, cum vă vedeți pe voi în vise? :))))

(Și citatul, pentru că nu se poate fără... ^^)

Dreams are not what you see in your sleep, dreams are things which do not let you sleep.

Comentarii

  1. Articolul tău este foarte interesant, și adevărat de-asemenea. Îmi place cum scrii și ma face sa aștept cu nerăbdare următorul articol.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

„Știu că nu știu nimic, și nici măcar asta nu știu.”

Noi nu putem opri timpul, dar nici el nu ne poate opri pe noi

Noi și timpul - o răstălmăcire a haosului